تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

جمعه 9 ارديبهشت 1384-0:0

دوچرخه سوار "آزاد"!

"رحمت الله آزاد" ، دوچرخه سوار مازندراني دوم ارديبهشت همزمان با روز زمين پاك ، سفر خود را از شهرستان آمل شروع كرد و پس از گذشتن از استانهاي گلستان و خراسان شمالي، با پيام حفاظت از محيط زيست، روز چهارشنبه وارد مشهد شد.


وي هدف از اين سفر را اشاعه فرهنگ زيست محيطي و تبليغ دوچرخه سواري به عنوان ورزشي مفرح و حافظ سلامتي عنوان كرد.

اين گردشگر كه عضو فدراسيون دوچرخه‌سواري نيز مي‌باشد، اعلام كرد:در ادامه سفر خود، قصد رفتن به كشور افغانستان و سپس چين را دارد.

آزاد خاطر نشان ساخت كه در اين سفر قصد دارد با پيام حفاظت از محيط زيست ، كشورهاي زيادي را ركاب زند، ولي بدليل بروز مشكلات احتمالي در زمينه گرفتن رواديد، قادر به ارائه نقشه دقيقي از مسير سفر خود نيست.

وي قبل از اين، سفرهاي ديگري به ساير استانهاي كشور و چندين كشور خارجي داشته است.

اين دوچرخه‌سوار سفر به پاكستان و ‪ ۲۰‬استان كشور بعنوان پيك سلامتي شوراي مبارزه با مواد مخدر، سفر به همه استانهاي كشور با شعار حمايت از معلولان و سفر به كشورهاي تركيه و سوريه را دركارنامه گردشگري همراه باپيام دوستي خود دارد.

وي در ادامه عمده‌ترين مشكل گردشگران ايراني را جدي نگرفتن و عدم حمايت مسوولان از اين حركت‌هاي فرهنگي عنوان كرد.

اين دوچرخه سوار همچنين صدور ويزا براي سفر به كشورهاي خارجي را همراه با مشكلات فراوان دانست و افزود:براي اين سفر و سفرهاي قبلي، بارها وبارها به وزارت امور خارجه و سفارت ايران در ساير كشورها مراجعه كرده‌ام.

آزاد ادامه داد: در اين سفر هم فدراسيون دوچرخه‌سواري و كميته المپيك با بيان اينكه دو سال است به متقاضيان اينگونه سفرها معرفي نامه نمي‌دهند، از دادن نامه به من خودداري كردند.

وي تصريح كرد: برخي كشورها هم سفر گردشگران به كشورهاي خود را مشروط به تهيه بليت هواپيما مي‌دانند.

اين گردشگر ايراني افزود: اين مساله نيز با توجه به اينكه سفرهاي ما با دوچرخه انجام مي‌گيرد، امكانپذير نيست.

آزاد گفت: طي ‪ ۲۷‬سال ركاب زدن و سفربه تمام نقاط كشور و چند كشور خارجي با اهداف فرهنگي و صلح جويانه، تنها تقدير مسوولان. دادن لوح سپاس و هداياي ناچيزي بوده است. (irna)

 



    ©2013 APG.ir